1. Połączenie bramki VoIP z komputerem w przypadku modelu Linksys SPA 1001-R1 z urządzeniem do podziału łącza internetowego.
Znajdujący się w pudełku kabel sieciowy należy jednym końcem połączyć z urzadzeniem do dzielenia łącza internetowego (swich, router, access point), a drugi koniec do portu ETHERNET (LAN) bramki Linksys SPA 1001
Przykładowy schemat:
2. Konfiguracja bramki VOIP Linksys SPA1001-R1a) Konfiguracja bramki VOIP Linksys SPA1001-R1- Ustawienie połączenia z dostawcą internetu poprzez serwer DHCP.
Połącz się z bramką VOIP wybierając numer:
****(cztery gwiazdki)następnie wpisz:
101#0#1
WAŻNE!
Każdorazowe zapisanie ustawień powinno
zakończyć się informacją ”Value Saved”. Jeżeli usłyszysz „Invalid
option” należy wprowadzanie danych zacząć od początku.
W celu odsłuchania adresu IP wybierz numer:
****(cztery gwiazdki)następnie wpisz:
110#
b) Ustawienia połączenia z dostawcą internetu poprzez wprowadzanie maski podsieci, bramy domyślnej oraz adresu IP.- Ustawienie połączenia z dostawcą internetu poprzez stały adres IP
Połącz się z bramką VOIP wybierając numer:
****(cztery gwiazdki)następnie wpisz:
101#1#1WAŻNE!
Każdorazowe zapisanie ustawień powinno
zakończyć się informacją ”Value Saved”. Jeżeli usłyszysz „Invalid
option” należy wprowadzanie danych zacząć od początku. - Wprowadzanie maski podsieci.
Połącz się z bramką VOIP wybierając numer:
****(cztery gwiazdki) następnie wpisz np.
121#255*255*255*0#1 (znak * zastępuje kropkę) gdzie zamiast adresu 255*255*255*0 wprowadź adres maski podsieci dostawcy internetu.
WAŻNE!
Każdorazowe zapisanie ustawień powinno
zakończyć się informacją ”Value Saved”. Jeżeli usłyszysz „Invalid
option” należy wprowadzanie danych zacząć od początku. - Wprowadzanie bramy domyślnej.
Połącz się z bramką VOIP wybierając numer:
****(cztery gwiazdki) następnie wpisz np.
131#10*0*0*1#1(znak * zastępuje kropkę) gdzie zamiast adresu 10*0*0*1 wprowadź adres bramy domyślnej dostawcy internetu.
WAŻNE!
Każdorazowe zapisanie ustawień powinno
zakończyć się informacją ”Value Saved”. Jeżeli usłyszysz „Invalid
option” należy wprowadzanie danych zacząć od początku. Połącz się z bramką VOIP wybierając numer
****(cztery gwiazdki) następnie wpisz np.
111#10*0*0*7#1(znak * zastępuje kropkę) gdzie zamiast adresu 10*0*0*7 wprowadź adres dostawcy internetu.
WAŻNE!
Każdorazowe zapisanie ustawień powinno
zakończyć się informacją ”Value Saved”. Jeżeli usłyszysz „Invalid
option” należy wprowadzanie danych zacząć od początku. - Wprowadzanie adresu DNS (podstawowy).
Połącz się z bramka VOIP wybierając numer
****(cztery gwiazdki) następnie wpisz np.
161#10*0*0*3#1(znak * zastępuje kropkę) gdzie zamiast adresu 10*0*0*3 wprowadź adres IP dostawcy internetu.
WAŻNE!
Każdorazowe zapisanie ustawień powinno
zakończyć się informacją ”Value Saved”. Jeżeli usłyszysz „Invalid
option” należy wprowadzanie danych zacząć od początku. - W celu odsłuchania adresu IP wybierz numer:
****(cztery gwiazdki)następnie wpisz:
110#
WAŻNE!
Każdorazowe zapisanie ustawień powinno
zakończyć się informacją ”Value Saved”. Jeżeli usłyszysz „Invalid
option” należy wprowadzanie danych zacząć od początku.
Możesz już odłożyć słuchawkę
Gratulacje! Twoja bramka jest gotowa do pracy. Zapoznaj się z instrukcją aktywacji.