Krótka instalacja bramki VOIP
Linksys PAP2T-EU
Rodzaj połączenia bramki VOIP jest zależny od Twojego dostawcy internetowego. Celem otrzymania informacji czy posiadasz stałe IP, czy też wszystkie dane pobierane są z serwera DHCP, należy skontaktować się z dostawcą internetu.
1. Połączenie bramki VOIP z komputerem w przypadku modelu Linksys PAP2T-EU z urządzeniem do podziału łącza internetowego.
Znajdujacy się w pudełku kabel sieciowy należy podłączyć do urządzenia podziałowego (switch, router, access point). Następnie kabel sieciowy należy podłączyć z urządzenia do podziału łącza (switch, router, access point) do portu ETHERNET (LAN) bramki VOIP.
2. Konfiguracja bramki VOIP Linksys PAP2T-EU
a) Konfiguracja bramki VOIP Linksys PAP2T-EU- Ustawienie połączenia z dostawcą internetu poprzez serwer DHCP.
Połącz się z bramką VOIP wybierając numer:
****(cztery gwiazdki)następnie wpisz:
101#1#1
WAŻNE!
Każdorazowe zapisanie ustawień powinno
zakończyć się informacją ”Value Saved”. Jeżeli usłyszysz „Invalid
option” należy wprowadzanie danych zacząć od początku.
W celu odsłuchania adresu IP wybierz numer:
****(cztery gwiazdki)następnie wpisz:
110#
b) Ustawienia połączenia z dostawcą internetu poprzez wprowadzanie maski podsieci, bramy domyślnej oraz adresu IP.- Ustawienie połączenia z dostawcą internetu poprzez stały adres IP
Połącz się z bramką VOIP wybierając numer:
****(cztery gwiazdki)następnie wpisz:
101#0#1
WAŻNE!
Każdorazowe zapisanie ustawień powinno
zakończyć się informacją ”Value Saved”. Jeżeli usłyszysz „Invalid
option” należy wprowadzanie danych zacząć od początku.
- Wprowadzanie maski podsieci.
Połącz się z bramką VOIP wybierając numer:
****(cztery gwiazdki) następnie wpisz np.
121#255*255*255*0#1 (znak * zastępuje kropkę) gdzie zamiast adresu 255*255*255*0 wprowadź adres maski podsieci dostawcy internetu.
WAŻNE!
Każdorazowe zapisanie ustawień powinno
zakończyć się informacją ”Value Saved”. Jeżeli usłyszysz „Invalid
option” należy wprowadzanie danych zacząć od początku. - Wprowadzanie bramy domyślnej.
Połącz się z bramką VOIP wybierając numer:
****(cztery gwiazdki) następnie wpisz np.
131#10*0*0*1#1(znak * zastępuje kropkę) gdzie zamiast adresu 10*0*0*1 wprowadź adres bramy domyślnej dostawcy internetu.
WAŻNE!
Każdorazowe zapisanie ustawień powinno
zakończyć się informacją ”Value Saved”. Jeżeli usłyszysz „Invalid
option” należy wprowadzanie danych zacząć od początku. Połącz się z bramką VOIP wybierając numer
****(cztery gwiazdki) następnie wpisz np.
111#10*0*0*7#1(znak * zastępuje kropkę) gdzie zamiast adresu 10*0*0*7 wprowadź adres dostawcy internetu.
WAŻNE!
Każdorazowe zapisanie ustawień powinno
zakończyć się informacją ”Value Saved”. Jeżeli usłyszysz „Invalid
option” należy wprowadzanie danych zacząć od początku. - Wprowadzanie adresu DNS (podstawowy).
Połącz się z bramka VOIP wybierając numer
****(cztery gwiazdki) następnie wpisz np.
161#10*0*0*3#1(znak * zastępuje kropkę) gdzie zamiast adresu 10*0*0*3 wprowadź adres IP dostawcy internetu.
WAŻNE!
Każdorazowe zapisanie ustawień powinno
zakończyć się informacją ”Value Saved”. Jeżeli usłyszysz „Invalid
option” należy wprowadzanie danych zacząć od początku. - W celu odsłuchania adresu IP wybierz numer:
****(cztery gwiazdki)następnie wpisz:
110#Możesz już odłożyć słuchawkę
Gratulacje! Twoja bramka jest gotowa do pracy. Zapoznaj się z instrukcją aktywacji.